Rok 2024 byl pro svět tenisek rokem plným inovací, limitovaných edic a spoluprací s ikonickými značkami. S růstem popularity sneaker kultury se na trhu objevilo mnoho žádaných modelů, které si získaly srdce sběratelů i běžných zákazníků. Na základě prodejních dat jsme sestavili analýzu, která odhaluje, jaké modely a kategorie byly mezi zákazníky nejúspěšnější.

1: Podíl celkových prodejů dle vybraných značek

V roce 2023/2024 dominovaly prodeje na trhu s limitovanými teniskami několik klíčových značek, které si pevně drží své místo mezi zákazníky. Graf č. 1 ukazuje podíl celkových prodejů pro vybrané značky, jako jsou Adidas, UGG, Jordan, Nike, Crocs, Asics a New Balance.

  • Adidas je zdaleka největším hráčem na trhu, což potvrzuje jejich vedoucí pozici s velkým podílem prodejů. Jejich ikonické modely, jako Campus nebo Handball Spezial, stále dominují mezi fanoušky.
  • UGG se umístily na druhém místě díky jejich populárním modelům, jako jsou Tazz Slipper, které kombinují styl s maximálním pohodlím.
  • Jordan a Nike si udržují vysoký podíl na trhu, což odráží jejich dlouhodobou popularitu mezi sběrateli a sneakerheady.
  • Crocs, původně zaměřené spíše na pohodlnou obuv, si našly cestu k širšímu publiku díky spolupráci s různými designéry a limitovaným edicím.
  • Asics a New Balance zastupují prémiové sportovní značky, které se stále více prosazují i ve světě streetwearu.

 

2. Podíl prodaných kusů dle kategorií tenisek

 

 

Tento koláčový graf znázorňuje podíl prodaných kusů v různých kategoriích tenisek. Zatímco Adidas Campus a Handball Spezial zaujaly významnou část trhu, produkty v kategorii "Other" představují různorodé modely, které si své zákazníky našly především díky unikátním designům a limitovaným edicím. UGG Tazz Slipper si sice neukrojily největší část trhu, ale jejich podíl naznačuje stálý zájem o pohodlnou a funkční obuv.

3. Průměrné prodeje na kus dle kategorií

 

 

Tento graf poskytuje přehled o průměrných prodejích na kus podle jednotlivých kategorií. Zajímavé je, že UGG Tazz Slipper a Adidas Handball Spezial vedou v průměrné hodnotě prodeje na prodaný kus. To naznačuje, že zákazníci jsou ochotni investovat do těchto vysoce kvalitních a designově unikátních produktů více. Adidas Campus si udržují vyrovnanou pozici, kdy jejich popularita a dostupnost přispívají k vysokému objemu prodejů.

 

Nejprodávanější modely tenisek roku 2024

Kromě úspěšných kategorií jsme se také podívali na konkrétní modely, které zaznamenaly nejvyšší prodeje a oblibu mezi zákazníky. Zde jsou tři z nich, které vynikly na trhu:

1. Adidas Handball Spezial - Shadow Red (W)

  • Proč jsou populární: Tento model Handball Spezial je vysoce ceněn pro svůj jedinečný design a pohodlí. Je ideální jak pro sport, tak pro každodenní nošení a získal si srdce mnoha sneakerheadů po celé Evropě. Shadow Red verze se stala vyhledávanou díky svému retro vzhledu a univerzálnosti.

adidas Handball Spezial Shadow Red (W)

2. Adidas Campus 00s - Grey Gum (Kids)

  • Proč jsou populární: Campus 00s jsou ikonické pro svůj retro design, který se skvěle hodí pro mladší generace. Tento model v šedé gumové barvě se stal hitem mezi mladými sneakerheads. Kombinuje klasický vzhled se současnými trendy, což ho činí atraktivním pro široké publikum.

adidas Campus 00s Grey Gum (Kids) - solemarket

3. UGG Tazz Slipper - Sand (W)

  • Proč jsou populární: Tento pohodlný model pantoflí od UGG je ideální na chladnější měsíce a stal se oblíbeným díky své kombinaci komfortu a stylového provedení. Model Sand (pískové barvy) je univerzální a stal se oblíbenou volbou pro ty, kteří hledají pohodlí bez kompromisů v módním stylu.

UGG Tazz Slipper Sand (W) - solemarket.cz

Co nám data ukazují?

Z těchto prodejních údajů můžeme vyvodit několik zajímavých závěrů o celkovém trhu s teniskami v roce 2023/2024:

  1. Adidas si udržuje vedoucí pozici, zejména díky svým ikonickým modelům Campus a Handball Spezial, které kombinují streetwear estetiku s retro nádechem.
  2. UGG Tazz Slipper se stále více dostávají do popředí zájmu díky jejich jedinečné pohodlnosti a zimnímu stylu.
  3. Diversifikace trhu: Ačkoli několik značek dominuje, trh nabízí širokou škálu různých modelů, což ukazuje na rostoucí poptávku po personalizaci a limitovaných edicích.

Celkově se ukazuje, že zákazníci v roce 2024 oceňují nejen styl, ale i funkčnost a exkluzivitu. Tento trend pravděpodobně bude pokračovat i v nadcházejících letech, kdy se tenisky stávají stále více sběratelskými a kulturními ikonami.